Ce n-a făcut Guvernul, face Primăria: Iaşul va avea stadion nou!

* cinci firme au depus oferte pentru proiectarea viitoarei arene * aceasta va fi construită fie pe actualul amplasament al stadionului ”Emil Alexandrescu”, fie în Moara de Vânt

Faptul că Primăria Municipiului Ia?i va construi un stadion municipal modern devine certitudine. O demonstrează faptul că cinci firme sau asocieriau au depus oferte în vederea proiectării stadionului. Este vorba de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă Bucure?ti SA, Dico&?igăna? Birou de proiectare, Popp & Asocia?ii, Sigm-Home Project SRL ?i Tec TelecomSRL. Valoarea maximă a contractului este de 3.949.579,83 lei, fără TVA, respectiv 4.699.999,99 lei, cu TVA, adică aproape un milion de euro, durata contractului urmânda fi de maxim opt luni de la data emiterii ordinului de începere.

Noul stadion va avea 15.000 – 20.000 de locuri, urmând să beneficieze de toate dotările cerute de normele FRF ?i UEFA. Pentru acest obiectiv, municipalitatea a propus două posibile amplasamente, ambele aflate în proprietatea acesteia: terenul proprietate publică de 140 de hectare din Moara de Vânt (zonă liberă de sarcini) ?i actualul teren pe care se află Stadionul „Emil Alexandrescu”. Pentru fiecare amplasament posibil ofertan?ii vor trebuie să prezinte câte un studiu cu avantajele ?i dezavantajele fiecăruia din punct de vedere al accesibilită?ii ?i dotărilor edilitare din zonă.

Scurt istoric

Actualul stadion se află pe acela?i loc unde se găsea arena pe care se disputau meciurile de fotbal ale echipelor ie?ene din perioada interbelică, Textila M.V., Victoria C.F.R. ?i Ateneu Tătăra?i, toate trei la nivelul celei de-a doua divizii. După anul 1947 pe această arenă î?i disputau meciurile de campionat, în aceea?i divizie, echipele ie?ene Locomotiva ?i C.S.U. (ulterior ?tiin?a). Tot pe acest stadion se disputau ?i meciurile de handbal ale echipei ?tiin?a Ia?i, în prima categorie a ?ării, precum ?i cele de rugby ale divizionarei A CSMS Ia?i. Mai târziu, prin fuziunea celor două echipe de fotbal, Locomotiva ?i ?tiin?a, s-au format, din anul 1958, echipele Unirea ?i C.S.M.S. După 1950 stadionul capătă denumirea „23 August”. În anul 1959 conducerea ora?ului ia hotărârea renovării vechii arene, lucrare care se va termina în anul 1960. Din 1992 stadionul a fost numit după fostul jucător al Politehnicii ?i primar al Ia?ului, Emil Alexandrescu. Ini?ial stadionul avea o capacitate de 12.500 de locuri, însă după montarea scaunelorde plastic această cifră a scăzut la 11.390 (fără tribuna oficială). Complexul este alcătuitdin teren de joc (gazon) pentru fotbal, pistă pentru atletism, construc?ii pentru public(tribuna 0; tribuna A, separată prin tribuna 0, în două păr?i egale; tribuna B; douăpeluze) cu gradene descoperite ?i scaune pentru spectatori. Tribuna oficială se află înprelungirea tribunei 0, fiind o construc?ie cu regim de înăl?ime P + 2E. Arena actuală mai include spa?ii amenajate sub parte din gradene pentru servicii pentrusportivi, administra?ie, cazare ?i comer?, precum ?i por?i de acces cu sisteme de control?i împrejmuire, sisteme de nocturnă, alei carosabile ?i pietonale ?i spa?ii verzi.

Se proiecteazăşi Sala Polivalentă

Municipiul Iaşi va avea şi o sală polivalentă nouă. Noul imobil multifuncţional va avea o capacitate de aproximativ 10.000 de locuri, la care se adaugă spaţii de parcare, accese şi spaţii cu specific comercial şi alte funcţiuni. Termenul limită de depunere a ofertelor la licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi asistenţă tehnică pentru acest obiectiv a fost 9 septembrie, ora 15.00. Au depus oferte patru firme şi asocieri: Compania Municipală Dezvoltare Durabilă Bucureşti SA, Dico şi Ţigănas Birou de proiectare, SigmHome Project SRL şi Tec Telecom SRL. Valoarea maximă a achiziţiei este de 1.974.789,91 lei, fără TVA, durata contractului urmând a fi de maxim şase luni de la data emiterii ordinului de începere. Criteriul de atribuire a licitaţiei este cel mai bun raport calitate – preţ.

Pentru acest obiectiv, municipalitatea a propus trei posibile amplasamente: terenul din Moara de Vânt (zonă liberă de sarcini), un teren aflat în concesiunea Veolia Energie Iaşi SA în perimetrul Centralei de Energie Termică (CET) şi altul în cartierul Tudor Vladimirescu, mai precis cel pe care se află garajul Companiei de Transport Public SA. Pentru fiecare destinaţie propusă firma câştigătoare va trebui să realizeze câte un studiu cu avantajele şi dezavantajele din punct de vedere al accesibilităţii şi dotărilor edilitare din zonă.

Stirea Precedenta

Ce alcoolemie avea Mario Iorgulescu în momentul accidentului! Ce pedeapsă riscă fiul șefului LPF

Stirea Urmatoare

Președintele Venezuelei, Nicolas Maduro, a anunțat că țara sa organizează exerciții militare de amploare la granița cu Columbia