Avionul care s-a prăbuşit la Tătăruşi, sub nasul lui Maricel Popa, reparat clandestin şi alimentat cu benzină ieftină

Informaţii incredibile au ajuns recent pe masa procurorilor militari care investighează tragedia aviatică de la Tătăruşi, de acum aproape doi ani, în urma căreia un pilot a murit şi un civil a fost rănit. Investigaţia accidentului aviatic de la Tătăruşi a fost efectuată de Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (AIAS), care a publicat un raport ale cărui concluzii sunt şocante. Potrivit raportului citat de Ziarul de Iasi, inspectorii care au analizat aparatul de zbor au concluzionat că acesta nu era omologat, dar şi că zborul de agrement din acea zi fatidică nu a fost declarat autorităţilor competente. Mai mult, avionul fusese implicat într-un alt accident şi a fost „cârpit“ cu piese de proasă calitate si alimentat cu benzină ieftină, nerecomandată tipului său de motor.

Potrivit inspectorilor, aparatul de zbor pilotat pe 19 august 2017 de către pilotul Traian Ungureanu nu era omologat pentru zboruri cu pasageri, prezenţa sa la evenimentul de la Tătăruşi nefiind declarată. Raportul mai scoate la iveală că aparatul de zbor s-a prăbuşit după ce motorul său s-a oprit în aer. Motivele: folosirea unui combustibil necorespunzător, neinstalarea unor conducte de combustibil de protecţie termică în zona compartimentului motor, dar şi lipsa unui sistem de retur pentru instalaţia de alimentare cu combustibil.

Raportul mai menţionează că o serie de lucrări depăşeau cadrul manualului de întreţinere şi reparaţie, fiind asumate doar de către proprietar, dar şi că elicea a fost schimbată, fiind diferită faţă de cea originală. Din acest motiv, la acel moment, Aeroclubul României a emis pe 10 august 2016, deci cu un an înainte de accident, o anexă la Certificatul de Identificare a aeronavei, conform căreia aceasta putea fi operată doar în regim de aeronavă neomologată. Transportul de pasageri era interzis, conform acelui document. Cu toate acestea, inainte de a se pabusi, avionul ii transportase intr-un mic zbor de agrement, pe prefectul Marian Serbescu, presedintele CJ Iasi, Maricel Popa si pe şeful Poliţiei, Costel Gîtlan. Investigatorii au mai descoperit că filtrul de ulei montat pe motor nu era original, ci unul de mici dimensiuni folosit la motoarele auto Renault. Raportul privind accidentul aviatic de la Tătăruşi a fost trimis organelor de anchetă penală.

Stirea de Iasi

Stirea Precedenta

O nouă clasare de răsunet a DNA. Dosarul în care Vîntu acuza că l-a mituit cu un milion de euro pe Tăriceanu, închis de procurorii anticorupție

Stirea Urmatoare

Scandal pe piața produselor pentru copii. Un mare producător de jucării a retras de pe piață milioane de produse

Cele mai populare